سنگین وزن‌ترین وسیله نقلیه برقی جهان

خبرگزاری مهر: گروهی از محققان سوئیسی یک کامیون کمپرسی ۴۵ تنی را به یک وسیله نقلیه تمام برقی مبدل کرده اند و بزرگترین و سنگین وزن ترین وسیله نقلیه برقی جهان را ساخته اند.
 
 با ۴۵ تن وزن؛سنگین وزن ترین وسیله نقلیه برقی جهان ساخت شد

به نقل از نیواطلس، کامیون کمپرسی یادشده با نام Komatsu HD ۶۰۵-۷ برای فعالیت های ساختمانی در کوهستان ها و مناطق صعب العبور کاربرد دارد و برای برقی کردن آن از یک باتری غول پیکر ۴.۵ تنی استفاده شده است .

این کامیون قبلا به صورت عادی و با استفاده از یک موتور دیزلی مورد استفاده بوده است، اما با برقی شدن دیگر محیط زیست را آلوده نمی کند و می تواند کارهای سنگین را در شرایط بهتری انجام دهد. محققان بدین منظور تغییرات اساسی بر روی کامیون یادشده انجام داده و پس از باز کردن موتور دیزلی و ایجاد فضایی بازتر بر روی شاسی این کامیون برای افزودن باتری Komatsu HD ۶۰۵-۷ را به یک کامیون برقی مبدل کردند.

در باتری یادشده از ۱۴۴۰ سلول کبالت منگنیک نیکل استفاده شده و ظرفیت آن ۷۰۰ کیلووات ساعت است. ظرفیت بارگیری کامیون یادشده ۶۵ تن است و با استفاده از آن می توان تا ۲۰ بار در روز عملیات جابجایی سنگ ها و دیگر اقلام سنگین را در محیط های کوهستانی انجام داد.

قرار است در ماه های آینده هشت نمونه آزمایشی دیگر از این کامیون کمپرسی تولید شود و پس از آن در مورد تولید انبوه چنین محصولاتی تصمیم گیری شود.

مخالفت یک مرجع تقلید با ورود زنان به ورزشگاه

باشگاه خبرنگاران جوان: آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید در دیدار الهام امین زاده، مشاور رئیس جمهوری در حقوق شهروندی گفت :اخیرا مطلع شدیم که مسئولان کشور یواش یواش زمزمه می کنند که در صورت امکان زمینه حضور خانم ها در مسابقه های کشتی و مسائلی که مربوط به ورزشگاه ها است فراهم شود،وی با انتقاد از برخی تلاش های در حال انجام برای فراهم کردن زمینه حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت : باید حتما جلوی این کار گرفته شود.
 
آیت الله  علوی گرگانی ، خطاب به مشاور رئیس جمهوری گفت : از شما  تقاضامندیم در این جهت تلاش بیشتری داشته باشید و از جناب رئیس جمهوری نیز جدا بخواهید که عملی را انجام دهند که حضرت زهرا(س ) از شما راضی باشد.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: اگر در کشور جمهوری اسلامی که این همه شهید دارد و این همه خون ریخته شده، خدای نخواسته این بساط پیش آید ،دیگر جامعه را نمی شود کنترل کرد، چون در جامعه همه گونه افرادی وجود دارد و خدای نخواسته اگر راه بانوان به ورزشگاه ها بازشود بواسطه شرایط ایجاد شده چقدر گرفتاری پیش می آید؟

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت :اگر خانم ها ورزش می خواهند ، باید مکانی جداگانه برای آنها درست کنند و کسی صدای آنها را نشنود و بدنشان را نیز نبیند و خانم ها نیز بدن مرد نامحرم را نبینندچون آدمیزاد مرکز غرایز است وغریزه برخی از افراد زود تحریک می شود.

وی در ادامه از مشاور حقوقی رئیس جمهوری در خواست کرد که از طرف  ما وکیل  باشید و از رئیس جمهور بخواهید که حضرت زهرا(س ) را راضی کند.

آیت الله علوی گرگانی گفت : برخی ها  می خواهند یک حرکت هایی را انجام دهند من دلم نمی خواهد به نام رئیس جمهوری تمام شود و بعدها بگویند این یادگاری را از خود برجای گذاشت ، سلام ما را به آقای روحانی برسانید، حتما جلوی این کار گرفته شود، در حد خودمان بساط را برای مردم پهن نکنیم.

رقم دقیق سود سهام عدالت مشخص شد

خبرگزاری میزان گزارش داد: با توجه به شمارش معکوس مشمولین سهام عدالت برای دریافت سود در پایان شهریور ماه، مسئولین سازمان خصوصی‌سازی رقم دقیق سود سهام را 150 هزار و 65 هزار تومان اعلام کردند.
 
با توجه به نزدیکی هر چه بیشتر به زمان واریز اولین مرحله از سود سهام عدالت، سازمان خصوصی‌سازی در روزهای اخیر خبر از بازگشایی سامانه برای ارائه شماره شبا توسط وراث 2 میلیون متوفی داده است که با این اوصاف در مرحله اول مشمولین متوفی و زنده‌ای دهک‌های اول درآمدی سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
 
اما در این میان هستند کسانی که شماره حسابی برای واریز سود خود اعلام نکرده‌اند و شاید هم امسال، مشمول دریافت سود سهام عدالت نشوند؛ به خصوص اینکه دولت اعلام کرده که تا پایان شهریورماه مهلت باقی است تا اگر کسی می‌خواهد، سرمایه خود را در قالب سهام عدالت افزایش داده و به یک میلیون تومان برساند؛ ضمن اینکه شماره شبای حساب بانکی خود را نیز در سامانه ثبت نماید.
 
افرادی که مجموع سهام تخصیص یافته به آنها از محل سود، تخفیف و آورده نقدی، یک میلیون تومان است و صورت حساب کنونی آنها، معادل این رقم است، واریزی سود سهام عدالت برای آنها ۱۲۵هزارتومان خواهد بود و برای مشمولینی که سهام آنها ۵۳۰ هزارتومان است نیز، مبلغ سود حدود ۶۵ هزار تومان خواهد بود.
 
البته در هفته پایانی مردادماه اعلام کرده بود که این میزان سود افزایش می‌یابد؛ چرا که سه شرکت مهم سهام عدالت از جمله هلدینگ خلیج فارس، هنوز مجمع خود را برگزار نکرده‌اند و اگر این مجامع برگزار شود، نرخ سود افراد دارای یک میلیون تومان سهام، ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود.
 
تنها افرادی که تا پایان تیرماه سال جاری، اقدام به افزایش سقف سهام خود تا یک میلیون تومان کرده اند، سود کامل سال ٩٥ را می گیرند؛ اگرچه واریز این وجه اجباری نیست.
 
تاکنون ۳۶ میلیون نفر برای مشاهده وضعیت صورت حساب سهام عدالت خود به سامانه سهام عدالت مراجعه کرده‌اند؛ این در حالی است که ۳۰ میلیون نفر از این افراد، شماره شبای بانکی خود را وارد این سامانه کرده اند.
 
این در حالی است که مسئولین سازمان خصوصی‌سازی به سایر مشمولان سهام عدالت توصیه کردند تا هرچه سریعتر شماره شبای بانکی خود را برای دریافت اولین مرحله سود سهام عدالت به سامانه اعلام کنند.
 
محدودیتی برای اعلام زمان شماره شبا توسط مشمولان وجود ندارد، با توجه به اینکه قرار است اولین مرحله سود تا پایان شهریور ماه به حساب مشمولان واریز شود، بدیهی است افرادی که شماره شبای خود را وارد سامانه نکرده باشند نمی توانند اولین سود را دریافت کنند. با این وجود سود این افراد همچنان محفوظ خواهد ماند تا زمانی که شماره شبای بانکی خود را به سامانه اعلام کنند.
 
به محض تعیین تکلیف مصوبه شورای عالی اصل 44، در کمترین زمان ممکن این سود به حساب مشمولان واریز می شود.
 
وی سود مصوب عملکرد مالی سال مالی ٩٥ شرکت های سرمایه پذیر مشمول سهام عدالت را تاکنون ۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بوده و سال مالی سه شرکت دیگر مشمول این طرح ۳۱ خرداد است که براساس آن مهرماه مجامع آنها برگزار شود؛ از جمله این شرکت ها شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس است.
 
با توجه به اینکه میانگین سود سال های گذشته هلدینگ خلیج فارس حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است، پیش بینی می شود که همین میزان نیز برای سال ۱۳۹۵ تعیین شود؛ براین اساس رقم مصوب نهایی سود شرکت های سرمایه پذیر مشمول سهام عدالت به حدود ۴ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
 
شرکت های مشمول ۸ ماه فرصت دارند تا سود خود را به خزانه واریز کنند، با ۶۰ شرکت مشمول سهام عدالت رایزنی هایی انجام داده ایم که این سود زودتر به سازمان خصوصی واریز شود.
 
میزان سودی که به حساب مشمولین دو دهک اول (تخفیف دار) از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی بعلاوه افرادی که باقی مانده اقساط خود را تا سقف یک میلیون تومان به حساب واریز کرده اند، در سال ٩٦ حدود ۱۵۰ هزار تومان است.
 
سود مصوب رقم ۴ هزار میلیارد تومان برای همه مشمولان یکسان نخواهد بود، و برای مشمولین ٤ دهک دیگر با توجه به میزان دارایی سهم خود و پرداخت باقیمانده اقساط خود متفاوت خواهد بود و پرداختی سود به حساب هر فرد در این بخش براساس میزان واریزی های اقساط آنها خواهد بود.
 
باید منتظر ماند و دید که در 9 روز باقی مانده تا پایان شهریورماه، دولت آیا سود سهام عدالت را به حساب مشمولان واریز خواهد کرد.

متلک جالب ایران خودرو به شرکت بنز!

خبرآنلاین: ضمیمه طنز «بی قانون» امروز هم به برخی اخبار منتشرشده، واکنش نشان داد.
 
متلک جالب ایران خودرو به شرکت بنز!

صبح نو: آمریکا در مهار طوفان درمانده شده

روزنامه صبح نو: سیل و توفان در روزها و هفته‌های اخیر برخی از ایالت‌های آمریکا را درنوردیده و موجب آوارگی و بی خانمان شدن هزاران نفر و کشته شدن ده‌ها نفر شده است. وقوع این نوع حوادث در مناطق مختلف آمریکا البته امری مرسوم و مداوم محسوب می‌شود؛ اما نکته مهم در این حوادث، ضعف جدی دولت مرکزی و ایالت‌های حادثه دیده در کمک به مردم و کاستن از مشکلات و آلام آنهاست.
 
در چنین مواقعی، رسانه‌های آمریکا که عادت دارند کوچکترین مشکلات را در اقصی نقاط عالم زیر آگراندیسمان برده و بزرگ نمایی کنند، درباره مشکلات عظیم خود کر و کورند و در برابر مشکلات مردم آمریکا، تقریباً هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند؛ حتی در شرایط حاضر که بسیاری از این رسانه‌ها با ترامپ و رفتارهای او زاویه دارند. عجیب‌تر اینکه رسانه‌های خودی در داخل ایران هم نسبت به چنین اتفاقاتی منفعل و غیرفعالند.
 
از رسانه‌های اصلاح طلب که البته هیچ انتظاری نیست و توقع هرنوع انتقادی از آنها از آمریکا، سالبه به انتفاع موضوع است! سایر رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما اما در این باره ضعف جدی دارند و توقع آن است که در انعکاس این حوادث و نشان دادن بی کفایتی و بی لیاقتی دولت آمریکا در حل مشکلات داخلی خود، فعال باشند.
 
در همین روزها عکس العمل مرزبانان ایرانی در برخورد با عوامل قاچاق مواد محترقه که امنیت شهروندان را به مخاطره می‌اندازند، به نام کشته شدن کولبران ایرانی توسط رسانه‌های غربی و عوامل خودفروخته وطنی در فضای مجازی به موضوعی رسانه‌ای تبدیل یا ضعف دولت یازدهم در توزیع کالاهای اساسی و تشکیل صف‌های طولانی مردم، به سوژه‌ای انتقادی علیه جمهوری اسلامی بدل شد. در چنین منازعه رسانه‌ای، به‌نظر می‌رسد ضعف و غیبت رسانه‌های ایرانی و دیگر رسانه‌های منتقد آمریکا جایز نیست.