لزوم انتخاب یک شخصیت ملی برای آموزش و پرورش

جماران نوشت: علاوه بر خواست فرهنگیان، مسئله توان اجرایی وزیر در این وزارتخانه اهمتی اساسی دارد. امروز وزارت آموزش و پرورش بیش از هرچیز به یک مدیر اجرایی توانمند و عین حال پاکدست نیاز دارد تا هم بتواند امور اداری و اجرایی وزارتخانه را سامان دهد و هم بتواند بخشی از دلخوری فرهنگیان عزیز را که پس از وقایع صندوق ذخیره فرهنگیان پدید آمده است، تسلی بخشد. 
 
مهدی شیخ گفت: نمایندگان مجلس در هنگام رای به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، خواست فرهنگیان را در نظر داشته باشند.

مهدی شیخ، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگار  جماران درخصوص وزارت آموزش و پرورش، گفت: وزیر آینده ی آموزش و پرورش، باید دارای وجوه شخصیتی ممتازی باشد؛ به نحوی که بتواند مسئله آموزش و پرورش و لزوم تحول آن را به گفتمانی ملی تبدیل کند و آموزش و پرورش را در رأس امور دولت قرار دهد.

وزیر آموزش و پرورش، یک شخصیت ملی باشد

شیخ ادامه داد: اگر یک شخصیت ملی، عهده دار پست وزارت شود سزاوارتر است و اگر نشد، باید شخصی انتخاب شود که توان بالایی برای گفتمانسازی و ایجاد تحول داشته باشد.

لزوم توجه به خواست معلمان در انتخاب وزیر

وی، با تاکید بر لزوم توجه به نظر و خواست فرهنگیان در انتخاب وزیر، ابراز داشت: البته در کنار این مسئله، باید به خواست و اراده فرهنگیان کشور نیز توجه داشت؛ تجربه نشان داده است که در همه وزارتخانه ها، و به ویژه در وزارت آموزش و پرورش، اگر شخص وزیر مقبولیت نداشته باشد در اداره امور وزارتخانه چندان موفق نخواهد بود.

این عضو لیست تدبیر و امید افزود: لذا انتظار از نمایندگان محترم مجلس، آن است که در انتخاب وزیر، به خواست فرهنگیان توجه داشته باشند. 

فاجعه دل خوری معلمان از وقایع صندوق ذخیره فرهنگیان

 شیخ همچنین افزود:  علاوه بر خواست فرهنگیان، مسئله توان اجرایی وزیر در این وزارتخانه اهمیتی اساسی دارد. امروز وزارت آموزش و پرورش بیش از هرچیز به یک مدیر توانمند و در عین حال پاکدست نیاز دارد تا هم بتواند امور اداری و اجرایی وزارتخانه را سامان دهد و هم بتواند بخشی از دلخوری فرهنگیان عزیز را که پس از وقایع صندوق ذخیره فرهنگیان پدید آمده است، تسلی بخشد.

مدیری تحول آفرین لازم است

وی خاطر نشان کرد: البته مدیر اجرایی صرف هم، نمیتواند تحول آفرین باشد؛ بلکه باید در کنار توان اجرایی، مدیری برای این وزارتخانه انتخاب شود که توان ایجاد تحول را داشته باشد. مدیر مبتکر و دارای ایده در زمینه آموزش و پرورش اندک است، اما نایاب نیست و نمایندگان مردم باید در رأی خود، بر این امر نیز دقت داشته باشند.

لزوم توامندی وزیر آینده آموزش و پرورش، در جذب منابع

شیخ به لزوم توانمندی وزیر آینده در جذب منابع به آموزش و پرورش ابراز داشت: به نظر بنده، در مقطع کنونی، باید وزیری انتخاب شود که هم بتواند جذب منابع کند و هم بتواند با مدیریت هزینه ها و مصارف، توان مالی این نهاد بزرگ کشور را بالا ببرد. این مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی امری حیاتی است و نه تنها در آموزش و پرورش بلکه در همه نهادها باید مد نظر مدیران و برنامه ریزان قرار گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.